DASHA תשמח להביא לכם תכנים מגוונים:

סיפורי עמים מסביב לעולם עם הצעות לפעילויות יצירה משותפות בעקבותיהם

הדרכות ליצירת משחקים/ צעצועים בעצמכם

רעיונות ליצירה

סקירת חומרי יצירה מדליקים שנמצאים בחנויות

 

1. סיפור עם אוסטרלי (אבוריג’יני)

  הסיפור של הבוני- בוניז  (סיפור עם אוסטרלי) : במשך תקופה ארוכה מאוד רצו אנשי הכפר לדעת מה עלה בגורלם של הציידים הצעירים מהכפר, שמעולם לא שבו ממסעות הצייד שלהם. בני הכפר עקבו אחרי עקבות רגליהם של הציידים הצעירים עד לשולי הלגונה, אבל שם תמיד היו נעלמים עיקבותיהם. עם הזמן פיתחו בני הכפר פחד מאוד גדול […]

2. הדרכה להכנת נחש השחלות DIY

“נחש” השחלות משחק קליל להכנה לפיתוח המוטוריקה העדינה, קשר עין יד וללימוד של צבעים/ צורות ועבודה לפי רצפים. מתאים החל מגיל שנה וחצי- שנתיים ולפי דרגת הקושי אפשר אפילו לשחק עד גיל 5 בסופו של דבר מדובר במשחק השחלות או אפילו הכנה ל”כיפתור” עצמאי. המטרה היא שהילדים ישחילו את הצורות השונות על ה”נחש” העשוי סרט […]

3. אגדה סינית

חג הירח הסיני- האגדה על מקור החג האגדה הסינית המפורסמת מספרת שלפני שנים רבות רבות, עשר שמשות הופיעו בשמים. הארץ נצלתה בחום, המים יבשו והצמחים קמלו. ֹאנשים מתו מחום, מרעב ומצמא. הוֹאוּ יִי היה קשת יוצא דופן בעל יכולות מיוחדות. הוא טיפס אל קצהו של הר קוּן-לוּן, וירה בקשתו בתשע מתוך עשר השמשות. אנשי הארץ […]

4. הדרכה להכנת קופסת משיכות לפעוטות DIY

קופסת משיכות המשחק עובד על קשר עין יד, מוטוריקה עדינה וגם על ההבנה של תוצאה- אני מושכת את החוט בצד אחד- אז הוא מתקצר מהצד השני. מה צריך? קופסא  עגולה/ או בצורת גליל מפלסטיק או מקרטון עם מכסה (שוקולית, פרינגלס, שוקולד השחר…) דאק טייפ  צבעוני לקישוט, או טפט צבעוני (“מקס סטוק, כמובן”) שרוכים מסיגים שונים- […]

5. סיפור עם קוריאני

  מקורו של העולם (אגדה קוריאנית) לפני זמן רב, טרם היו על פני האדמה ימים, הרים נחלים ויערות, השליט העליון היה היחיד שהביט באדמה ממקום מושבו בארמון השמיים שלו. יום אחד, שיחקה ביתו האהובה של אותו שליט עליון בעננים הלבנים, כשלפתע החליקה מאצבעה טבעת הזהב אותה ענדה ולא עלה בידה לתפוס אותה. צנחה הטבעת מטה, […]

6. הדרכה ליצירת אלבום תחושתי לפעוטות DIY

ילדים, בעיקר פעוטות, מגלים את העולם באמצעות החושים. דרך המישוש בידיים מקבלים הילדים מידע רב ומגרה. ספר המישוש הזה מאפשר לכל אחד מאיתנו להכניס מגוון רחב (וכמעט אינסופי) של טקסטורות ותחושות. בתור התחלה ניתן לתת לילד לחוש את הספר בכוחות עצמו, בהשגחתנו. אפשר ללמד אותו לשיים את התחושות והטקסטורות- רך, פרוותי, מחוספס, בולט, חלק, צימרי, […]